Mobil 1

Red Bull Racing


ExxonMobil tarjoaa Red Bull Racing -tiimille teknologiakumppanuuden, huipputehokkaat Mobil 1™ -voiteluaineet, Esso Synergy Racing Fuel -erikoispolttoaineen sekä tuen varikolla.

Mobil 1™ -moottoriöljyllä on kaksi päätehtävää Grand Prix -moottorin toimintakuntoisena pitämisessä. Ensiksikin sen tehtävä on pitää moottorin sisäpinnat puhtaina liasta ja kertymistä. Toiseksi sen tehtävä on ehkäistä kulumista. Jos nämä molemmat tehtävät tulevat toteutetuiksi, kuljettajat ja talli voivat lähteä jokaiseen kilpailuun varmoina mahdollisuudestaan voittaa.

Nopeus 0–100 km/h: 1,7 sekuntia

Kilpa-auto: Red Bull RB13

Formula 1 -luokan maailmanmestaruussarjan kilpa-auton moottori voi käydä jopa 15 000 kierrosta minuutissa, ja sen vaihdelaatikko voi joutua kestämään jopa 3 000 vaihtoa kilpailun aikana ja sen moottoriöljy altistua jopa 300 °C:n lämpötilalle. Tällaiset olosuhteet eivät tee työstämme helppoa. Mobil 1 -voiteluaineet erottavat ja viilentävät yli 300 liikkuvaa osaa, kestävät moottorivoimia, jotka ovat tuhansia kertoja painovoimaa suurempia, sekä suojaavat rasituksilta, joita 900 hyötyhevosvoiman (bhp) auto tuottaa. Mobil 1 ja Red Bull Racing toimivat yhdessä saadakseen tämän kaiken aikaan – ja kumppanuutemme kilparadoilla auttaa meitä kehittämään myös tieliikennekäyttöön sellaisia tuotteita, joiden avulla moottorisi toimii parhaalla mahdollisella tavalla vuodesta toiseen.

f1-car-face-on

Mike Frost Mobil 1:n kilpa-ajamisen tekninen neuvonantaja

Mobil 1 Technician

Välittömän palautteen antaminen tiimille käyttämällä ExxonMobil-tuotteiden teknologialaboratoriota. Teknikko työskentelee öljyn analysointilaitteella, joka voi mitata useita eri aineita ppm:n kymmenyksen tarkkuudella. Voimme mitata tarkasti moottoriöljyn, vaihdeöljyn ja hydrauliikkaöljyn hiukkaset. Lisäksi voimme antaa tiimille erittäin yksityiskohtaista tietoa moottorin ja vaihdelaatikon kunnosta ja olotilasta luotettavuuden ja suorituskyvyn parantamiseksi.

frost

Mike Frost Mobil 1:n kilpa-ajamisen tekninen neuvonantaja

Palvelumme on ehdottoman elintärkeää tallille. Olemme kuin mikroskooppi, joka tutkii moottoria sen sisäpuolelta voidakseen antaa tallille juuri sen lisätiedon, jonka ansiosta se kykenee ylittämään maaliviivan.

Mike Frost on kilpa-ajamisen tekninen neuvonantaja ExxonMobililla. Hän on olennainen osa sitä tiimiä, joka kehittää ja tarkkailee Red Bull Racingin Formula 1 -tallille tarkoitettuja polttoaine- ja voiteluainepaketteja. Jokaisen kilpailun varikkokaistan pysähdyspaikalla Mike on vastuussa voitelu- ja polttoaineen toimintakyvyn analysoinnista. Hän on kiinteä osa auton kokonaisvaltaista menestystä.

www.youtube.com/mobil1

Adrian Newey Tekninen johtaja

Kilpa-ajotiimi

Red Bull Racing on yksi viimeisten vuosien menestyneimmistä Formula 1 -talleista. Viimeisten 12 vuoden aikana se on voittanut 52 Grand Prix -kilpailua sekä neljä kuljettajien ja neljä valmistajien maailmanmestaruutta.

Formula 1 -osakilpailuissa menestymiseen vaadittava suuri tietomäärä ja asiantuntijuus istuvat täydellisesti Mobil 1:n lähestymistapaan – ne molemmat perustuvat selkeälle ajattelulle, kattavalle tutkimukselle sekä teknologian ja luovuuden yhdistämiselle. Olemme ylpeitä saavutuksistamme, mutta pyrimme myös jatkuvasti tekemään uusia parannuksia.

Juhlistakaamme siis menestystä: sekä mennyttä, nykyistä että tulevaa.

horner

Christian Horner OBE Tallipäällikkö

Mobil 1 on ollut ikoninen brändi Formula 1:ssä jo yli 30 vuoden ajan. Uuden kumppanuutemme ansiosta saamme ainutlaatuisen tilaisuuden päästä hyödyntämään ExxonMobilin ensiluokkaista asiantuntemusta.

Christianin tie Formula 1:n johtopuolen korkeimmalle huipulle alkoi sillä, että hän oli kuljettaja, joka epätoivoisesti halusi kilpailla kaikkein korkeimmilla tasoilla. Kaudet Formula Renaultissa sekä Britannian Formula 3:ssa ja Formula 2:ssa auttoivat häntä lopulta tekemään omasta Arden International -tallistaan junioreiden moottoriurheilun voimanpesän.

Kolme peräkkäistä kuljettajien ja tallien mestaruutta saivat Red Bullin omistajan Dietrich Mateschitzin kiinnostumaan Hornerista, ja kun Red Bull vuonna 2005 otti radikaalin askeleen ja perusti oman Formula 1 -tallinsa, se kutsui Hornerin johtamaan tallin toimintaa.

Adrian Newey OBETekninen johtaja


Newey oli 1990-luvulla nostanut sekä Williamsin että McLarenin korkeimmalle huipulle ja auttanut niitä voittamaan useita mestaruustitteleitä. Kun hän vuonna 2006 liittyi Red Bull Racingiin, hänen tehtävänsä oli auttaa toisintamaan tuo menestys – eikä hän pettänyt odotuksia.

Kun kattava aerodynaaminen sääntömuutos tarjosi suunnittelijoille puhtaan pöydän vuonna 2009, Adrian ja hänen tiiminsä tarttuivat tilaisuuteen. He ovat sittemmin saavuttaneet Red Bull Racingille neljä kuljettajien mestaruutta ja neljä valmistajien mestaruutta.

Max Verstappen Syntymäaika: 19. tammikuuta 1997
Liittyi tiimiin: 2016

Daniel Ricciardo Syntymäaika: 19. tammikuuta 1989
Liittyi tiimiin: 2014

Kuljettajat

Daniel Ricciardo ja Max Verstappen tietävät, että Mobil 1™ -voiteluaineet auttavat vähentämään kitkaa ja ehkäisemään kulumista heidän autojensa kaikissa liikkuvissa osissa. Mitä tämä merkitsee heidän näkökulmastaan? Heillä itsellään on suurempi mahdollisuus vaikuttaa ajoonsa, ja moottori on radalla entistäkin luotettavampi.

Ricciardo

Daniel Ricciardo


Vuoden 2014 debyyttikaudestaan Red Bull Racingin väreissä lähtien Daniel Ricciardo on murtautunut toistuvasti GP-voittajien joukkoon, niittänyt mainetta loistavana aika-ajoajajana ja osoittanut sekä strategista älyä että päättäväistä ohituskykyä, jotka ovat siivittäneet hänet useisiin vakuuttaviin suorituksiin.

Hänen kolme voittoaan ja viisi muuta palkintopallisijoitustaan vuonna 2014 varmistivat hänelle kolmannen sijan tuon kauden ajajien MM-sarjassa. Vuonna 2016 hänen vakuuttava voittonsa Malesian GP:ssä taas auttoi häntä lopulta sinetöimään kolmannen sijan ajajien MM-sarjassa jo toisen kerran kolmen vuoden sisään.

Syntymäaika - 19. tammikuuta 1989

http://danielricciardo.com/

Verstappen

Max Verstappen


Max Verstappen liittyi Red Bull Racingiin vuonna 2016 noustuaan raketin lailla moottoriurheilun ylimpään kärkeen. Max pääsi ensimmäisen kerran kartingauton rattiin neljän ja puolen vuoden iässä, ja hänestä kehittyikin pian taitava kuljettaja. Varhaisessa teini-iässä hän loisti paikallisissa ja kansainvälisissä kartingkilpailuissa, joissa hän toistuvasti kukisti paljon itseään kokeneempia kilpakumppaneita.

Ensimmäisissä kahdeksassa kilpailussaan Red Bullilla hän tuli kuudesti viiden parhaan joukkoon – näistä neljä olivat vieläpä palkintopallisijoituksia.

Hän on historian nuorin kuljettaja, joka on startannut eturivistä Formula 1™:sten GP-kilpailussa, historian nuorin kuljettaja, joka on ajanut nopeimman kierroksen Formula 1:sten GP-kilpailussa ja historian nuorin kuljettaja, joka on voittanut Formula 1:sten GP-kilpailun.

Syntymäaika - 19. tammikuuta 1997